El proper dissabte dia 17 de novembre i en motiu de la XXVII Diada, els Xics de Granollers organitzem un col·loqui casteller per tractar l’àmbit de la “psicologia social i evolutiva” d’una colla castellera. Per d’aquesta manera esbrinar quins factors calen tenir en compte per consolidar un casteller (la seva integració, formació, participació, reconeixement, autorealització) i que aquests ajudin a consolidar la participació dels castellers independentment del nivell tècnic, per així mantenir la sostenibilitat social de la Colla. És per això que no només cal treballar i estudiar l’entrada dels castellers, sinó també la seva estada i la seva sortida.
Els castells necessiten assaig i gent, però, la vida social és un ingredient indispensable, així com la transversalitat social, generacional i cultural.
La majoria de colles castelleres intenten motivar als seus membres mitjançant els objectius tècnics però al final la gent se’n cansa i deixen de participar-hi.
- Com revertir aquesta situació? Com fomentar el sentiment de pertinença a una colla castellera?
- Com fomentar el sentiment de pertinença a una colla castellera?
- Com es forma un casteller? tècnic i social (coneixement valors i món casteller)
- Com allargar la seva permanencia?
Ponents.
Us animem a venir i recomanem assistir a la xerrada on comptarem amb la participació de:
• Dani Milà, President de la Colla Jove Xiquets de Tarragona.
• Lurdes Quintero, Vicepresidenta, Relacions Públiques i Responsable de Comunicació de la Colla Vella Xiquets de Valls.
• Meri Güell, responsable de l’Àrea Social dels Castellers de Sants.
• Miquel Torregrossa, Dr. en Psicologia de l’Esport del Departament de Psicologia Bàsica Evolutiva i Educació de la U.A.B. Membre dels Castellers de Sant Cugat.
Des d’aquesta notícia volem aprofitar per agrair l’enorme predisposició i facilitats que hem rebut per part dels ponents
Blocs
1 – L’entrada en una Colla.
- En quins moments de la temporada es treballa amb més intensitat l’entrada de gent nova?
- Quines accions es fan per atreure diferents perfils d’edat? canalla, joves i seniors (l’equilibri generacional és important)
- Quin procés d’integració segueix un nou casteller?
2 – La seva estada.
- Com es forma un casteller? A nivell tècnic i cultural (valors castellers, món casteller, ranking dificultat tècnica, sentiment de pertinença, etc.). Es disposa d’algun manual per donar als nous castellers?
- S’utilitzen eines de desenvolupament intern per aconseguir el màxim percentatge de castellers actius (promoció interna i autorealizació d’un casteller). Per exemple, participació en debats, comissions, etc.
- A part dels assajos, quina activitat es realitza al local social com a espai de socialització?
- Com treballa l’àrea social? Quines dinàmiques internes es promouen?
3 – La seva sortida.
- Quants anys de permanencia mitja té un casteller?
- Com es gestiona el pas de quan un casteller deixa de ser actiu perquè continuï com a ocasional?
- Com allargar la seva permanencia puntual, quan un casteller deixa de ser actiu?
On? Com?
- Dia: dissabte 17 de novembre
- Hora:11h a 13h.
- Lloc: Sala d’actes Biblioteca Roca Umbert (Granollers).