L’èxit a Internet d’unes fotografies de David Oliete fa arribar el Concurs de Castells arreu del món.

Fas unes fotografies del Concurs de Castells i setmanes després te n’oblides. Mesos més tard aquestes mateixes imatges apareixen als blogs de fotografia més prestigiosos dels Estats Units. I poques hores després comences a rebre mencions a Twitter de missatges escrits en àrab o lituà i t’avisen que han vist les teves fotos a la pàgina web de la versió romanesa de Playboy. Coses d’Internet. Això és el que li ha passat al tarragoní David Oliete, protagonista aquest abril d’una increïble història de viralitat que ha popularitzat l’obra d’aquest jove fotògraf i, de retruc, han portat Tarragona i el fet casteller arreu del món.

Tot va començar, com sempre passa en aquests casos, per casualitat. Un dels editors de This is colossal, un popular blog nord-americà dedicat a les arts visuals, va demanar permís a David Oliete per difondre les fotografies que havia fet des de la passarel·la inferior de la cúpula de la Tarraco Arena Plaça en el XXIV Concurs de Castells. Hi tenia accés perquè havia estat contractat pel mateix Ajuntament de Tarragona per filmar les imatges del vídeo resum del certamen, i va aprofitar la seva privilegiada posició per fer unes espectaculars fotos zenitals de la construcció pinyes. Poques vegades s’havia apreciat tan nítidament que la geometria està ben present en els castells.

I la publicació a This is colossal, amb centenars de milers de seguidors a les xarxes socials, ho va desencadenar tot. En una setmana les fotografies d’Oliete, el Concurs de Castells i Tarragona van circular per una quarantena de pàgines webs de la Xina, Eslovàquia, Rússia i 15 països més. Entre els nombrosos blogs especialitzats i mitjans que les van publicar destaquen l’edició nord-americana deThe Huffington Post i l’edició digital del diari italià La Stampa. Les imatges també van agradar a les xarxes socials i van provocar més de 12.000 interaccions a Facebook i Twitter.

“Ha estat la millor campanya de promoció possible“, explica el mateix Oliete, encara sorprès per la magnitud d’aquesta moguda involuntària. Les visites a la seva pàgina web també s’han multiplicat aquests dies i el seu vídeo resum del Concurs ha passat en una setmana de 350 visites a tenir-ne més de 16.400. La gent no només s’ha interessat per aprofundir en l’obra d’aquest artista visual, que també ha fotografiat la realitat del Nepal o el Marroc i ha col·laborat en la pel·lículaChico y Rita com a ajudant de muntatge. Aquests dies la pàgina web del Concurs de Castells ha rebut prop de 3.000 visites, mentre que les setmanes anteriors en rebia un centenar cada setmana.

La campanya de comunicació del Concurs de Castells, amb l’espectacular fotografia en blanc i negre d’Antoni Coll acompanyada de l’eslògan “L’espectacle casteller més gran del món” va tenir un fort impacte en el món casteller i certa visibilitat arreu de Catalunya. Aquesta segona campanya, involuntària i a cost zero, ha tingut repercussió arreu del món.  Coses d’Internet.

Escrit per Jordi Suriñach. Fotografies de David Oliete.

Font: El blog Tarragona Cultura

Aquesta web fa servir cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per l'acceptació de les esmentades cookies i l'aceptació de la nostra política de cookies, faci click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies